För alla Humor Resor

Varumärke

2012/05/04

Idag har jag kört hem min Pärla! Lite dammig och nedstämd efter en lång vinterförvaring men vid gott mod. Ska tvätta och polera upp henne så snart det blir bra väder. Känslan att få sätta ner röva och höra mullret, peta i ettan och rulla iväg – ja, den är euforisk! Inte fan är jag redo att sälja henne ännu.

Man får säga vad man vill men en Harley Davidson är en Harley Davidson! Snacka om att ha lyckats fullt ut med ett varumärke. När man som jag inte kan svänga sig med tekniska termer om motor, cylindrar och annat totalt ovidkommande skit för mig, utan bara får en underbar känsla i hela kroppen, då har man lyckats med sitt varumärke!

För det är känslan som räknas. Man kan säga vad som helst till en människa och den hör vad du säger. Men känslan den människan får av det du säger betyder så mycket mera. Ett ord kan du glömma och förvränga men en känsla fortplantar sig i kroppen och stannar kvar. Kan vara såväl positivt som negativt. Därför tror jag att det är viktigt att man är ärlig (i den mån det går), och verkligen vågar låta sina egna känslor spela in ibland och bjuda på sin egen svaghet och/eller styrka.

Många människor är så satans rädda för att visa sig som de är. Varför? De flesta vill väl ändå bli älskade för dem de är?

Med detta vill jag säga – bli lite ”osvenska” och lev ut det som finns där inne! Tänker på mitt samtal med min läkare idag och nej, jag hade inte tvångströja under samtalet, inte heller var jag starkt medicinerad eller befann mig i ett madrasserat rum. Det började med en fundering från min sida, hur i helvete italienarna kan vara så ofeta med tanke på hur de äter. Hans underbara förklaring gillar jag! De är yviga, känslofulla, lever ut sina känslor, gapar och skriker och viftar runt. Alltså åtgår det kalorier!

Vi nordbor sitter där med knutna händer i byxfickorna, biter ihop och kanske i bästa fall fäller en tår i vår ensamhet. Vad är det som är så farligt med att visa den man är?  Så nu tänkte jag i min ”fettkamp” att står jag upp och jobbar samt lever ut alla mina känslor så måste jag väl för fan gå ner i vikt?

För att knyta ihop det hela tänker jag såhär:

Varenda människa som finns på denna jord är unik. Varenda människa vill bli älskad och bekräftad. Se då till att vårda ”ditt” varumärke. Trampa hellre i klaveret några gånger på din väg och lär dig på det viset att ”vårda” ditt varumärke. Det kallas utveckling. Ibland måste man kanske göra några ”tekniska” justeringar. Kan handla om bantning (åh, jag bara hatar detta ord som tyvärr finns i min tekniska manual), att gå i samtalsterapi, göra ett lyft av något slag (kan handla om ögonlock, arsle eller pung), börja träna, byta umgänge,  –  ja, listan kan göras lång.

Med andra ord, vårda ditt varumärke – alltså dig själv!

Nu ska jag ta mitt tillfälliga snusförnuft till fånga och tvinga C till att lösa alla världsproblem tillsammans med mig och en god whiskey under köksfläkten. Vi måste sitta där för att vi har lite tekniska problem med kolmonoxidhalten (ja, man vill kanske röka en cigg under sitt varumärkesbyggande…)

Kram kram

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Protected by WP Anti Spam